7 januari 2010

kallt så in i norden

okej, jag vet vad ni tänker; att jag har blivit en facebooknörd som inte orkar uppdatera bloggen längre. ni har delvis rätt. för jag har blivit en facebooknörd, redan, precis som jag hade förväntat mig. men, jag tänker fortsättningsvis uppdatera för er mina kära läsare. även om det kanske möjligtvis högst antagligen inte blir lika ofta som förr. men det har inget med fejjan att göra! eller tja, inte mycket i alla fall.

nåja, ifall att någon undrar vad jag har sysslat med dehär senaste dagarna så måste jag väl rista ner några rader.
kalle flyttade in på tisdagkväll efter att jag hade varit ut på en iskall ridtur samt gjort kvällens goda gärning: jobbat. det blev film och nattliga konversationer i sådan skala att vi nästan blev urleda oss själva. det sistnämnda var lite av ett skämt, men ändå. världens bästa fiskehistoria har jag delat med mig i alla fall. den uppskattades, vilket jag blev rätt förvånad över.
eftersom onsdagen, alltså igår, var en ledig dag så passade vi på att sova alltför länge. vi sov ända tills mamma hojtade att det är mat. klockan var då ½3 på eftermiddagen.
eftersom kalle var så utmattad pga sina två skoldagar så passade jag på att mobba honom extra mycket för att mitt jullov fortsättningsvis var i full gång. det slutade med att vi somnade.
kvällen spenderades sen mest framför tv:n, vi spelade tekken5 på playstation och jag höll nästan på att börja lipa när kalle bara vann. jag har sagt det förr och jag säger det igen, kanske inte världens bästa idé att spela mot någon som är en lika dålig förlorare som en själv? tänkte väl det.
sen tittade vi film, badade bastu, och hann vara en sväng till stallet också. men det var kallt och kalle var rädd för hästar. hah.
dagens bästa var när pappa bjöd på kall öl/lonkero efter bastun. hell yeah!

idag när vi skulle sticka iväg till jakobstad visade mätaren i bilen -27. jag blev aningen nervös när jag insåg att pappa inte hade lagt i motorvärmaren på morgonen som han hade lovat. men no worries, nissi är en sann kämpe och startade snällt ändå. men det var inte varmt, må jag säga!
först fick jag börja dagen med att sitta i yrkes och fundera för mig själv, mycket trevligt, verkligen. sen var det JG för sista gången i mitt liv, HALLELUJAH!!! vi fick ut våra moddeuppsatser och slutade efter 20 minuter. verkligen nödvändig skoldag. dessutom blev jag på dåligt humör eftersom det inte gick så bra som jag tyckte att jag hade förtjänat. död åt moddeläraren i gymnasiet, kombi3 tycker mycket bättre om gul.
sen hade vi också fått läseordningarna inför nästa period. annat tänker jag inte kommentera än att det var för jävligt. om jag skriver blogg en dag i veckan ska ni skatta er lyckliga. jag kommer drunkna i skolarbete... vilken tur att jag kan simma!
efter lite facebooking så stack jag till O:s arbete och räknade lite matte. det gick under förväntan. inte så konstigt att mamma tycker jag behöver privatundervisning, jag kanske tror lite bättre om mig själv än jag borde? verkar i alla fall så.
efter 1h räknande blev det lunchdate med köttbullsfnissningar i yrkes. och så stack vi hemåt, kalle och jag. för jag kidnappade honom en dag till. den stackaren var inte ens tacksam utan satt bara och hade show hela vägen hem så jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. jag valde nummer ett.
sen har vi spelat tekken igen, surat, haft show och varit en sväng till stallet samt till butiken. det var kallt.

och nu ska jag sluta babbla, ge kalle en puss och sen börja steka plättar.
förkyld är jag också.
attans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar