10 januari 2010

it's sad but true

nu borde jag egentligen släcka av datorn och lägga mig under täcket istället, eftersom det är skoldag imorgon. och även om det tar emot att släpa sig upp tidigt på morgonen, åka med den tråkiga bussen och ha hemska lektioner, så är jag glad över att allvaret börjar. för det första får jag åter sätta fötterna i mitt kära yrkes, och för det andra tror jag att det kan behövas lite piskrappning för att få igång mitt studentläsas... käranåndå, det närmar sig med stormsteg! och jag är inte det minsta förberedd.

men ifall ni vill ha lite intressantare läsning hade jag nu tänkt berätta om vad som hände igårafton. jaja, jag vet att det inte är ett ord men ni kan ju låtsas, eftersom det ändå smälte in i sammanhanget.
dagen vill ni ändå inte höra om, eftersom jag bara städade hela huset, var till stallet, samt dansade zumba.
klockan 18:35 befann jag mig vid kalles. och så lyssnade vi på musik och tittade på konserter, snookade, skvallrade och fnissade. på ett ungefär. och när vi hade tröttnat på att leta efter chaufförer och äventyr så for vi till abc i hopp om att någon där kunde rädda oss. det gick inte speciellt bra.
inte förrän vi hittade emmi, i alla fall. efter några om och men så satte vi oss i emmis golf och stack iväg, med alkoholhaltiga drycker i händerna. ajabaja. eftersom inte oravais var händelsernas centrum så for vi körande till maxmo. det var inte mycket bättre där heller, vågar jag påstå. så vi drog vidare till vöro. och plötsligt hittade vi en handfull bekanta att diskutera med. hade det inte varit så isande kallt hade vi kanske hittat på något trevligt.
tillbaka vid abc hade vi dubbeltråkigt, kalle och jag käkade panini och stal emmis franska, det blev fotosessioner, mer skvaller och funderingar om vart färden skulle bära vidare.
efter lite övertalning så var norrgård med på noterna. och så körde vi omkring och försökte komma oss uppför en backe x-antal gånger, varje gång med lika dåligt resultat. om det inte redan finns en helvetesbacke så döper jag härmed den backen till det!
vi stack sen vidare till kålax -eller borde jag kanske säga ödemarken? i alla fall var det enda jag såg längs vägen snö och träd... och einar. det blev inget långvarigt besök at sixtens place, men åtminstone fick vi oss några goda skratt och bilder, mina förfrusna tår och fingrar började återhämta sig och allt var frid och fröjd. tills mitt dricka var slut just i bästa stund. men kanske det var bättre så, eftersom jag tydligen började bli lite fnissig och högljudd. hoppsan.
körde sen omkring och skvallrade i oravais en stund innan det blev att ta kvällen. klockan var då ½2 och efter lite bröd gick vi snällt och lade oss. och jag blev mycket förvånad att våra nattliga konversationer inte varade längre än till klockan 3! nytt rekord, tror jag.

idag har vi återigen varit aktiva, som söndagar hör till. klockan 12 blev vi väckta och kalle reagerade som vanligt inte, så jag låg och stirrade på honom tills det var dags att stiga upp. undrar om han kände sig som en köttbit? det hade i alla fall jag gjort.
sen blev det söndagsmiddag vid abc istället för mikrovärmd mat till frukost. det var superdupergott och jag blev mycket nöjd och mätt i magen. minst!
back at heikius house tänkte vi vara aktiva, men det sket sig. så vi lyssnade på musik och hade dagliga konversationer i några timmar. mycket trevligt. så stack vi till abc och sen fick jag leka chaufför åt kalle innan jag drog vidare hem till kära nykarleby. jag sjöng mycket vackert och hade ytterst snygg frisyr. tur som fasen att ingen såg mig!
böt bara kläder och tog sen rallybilen till stallet. elli & jag var på en trevlig tur mot stadshållet, och det kändes otroligt bra att faktiskt kunna röra sig på hästryggen. dehär senaste dagarna har jag varit så påpackad att det är ett under att jag höll mig kvar utan att ramla av!
nåja, hemma igen så dansade jag zumba 20 minuter, åt fejkade varma smörgåsar och sen fick jag äntligen duscha och bada bastu. maria heikkilä gillar detta!

nu sitter jag alltså här, vilket jag har gjort alltför länge. men ska det snookas och uppdateras så ska det. som sagt, tur att skolan och allvaret börjar imorgon, så får jag återinskaffa rutiner. det kan också vara bra att ha. i alla fall ska jag sluta nörda här lika ofta, och istället läsa engelska böcker så jag har en chans i februari/mars när det kommer till kritan.
godnatt.

1 kommentar:

  1. haha ede me backan va nåo skoj he :DD
    // emmi

    SvaraRadera