21 januari 2010

give into me

- takida

ja, jag är mycket medveten om att jag för tillfället är en uslig bloggare. men ni får försöka förbise det och hoppas på bättre tider, men tyvärr lär det inte hända inom den närmsta framtiden. sorry.

på tisdagkväll åkte jag den välbekanta vägen till oravais. ibland funderar jag på ifall det vore praktiskt möjligt att blunda hela vägen. eftersom jag körde på 16 minuter just den kvällen kom jag fram till att det kanske inte vore världens bästa idé. i alla fall så blev det en ganska lugn kväll med filmtittande och nattliga konversationer i mängd och massor. jag fick också öva på mina brottarförmågor, men fick tyvärr inse att jag fortfarande är i underläge. sängen hölls i alla fall hel, vilket var en fördel för en god natts sömn. även om det inte blev många timmar, as usual.

på onsdag, alltså igår, stack vi iväg från oravais klockan 07:12 i hopp om att vi skulle hinna hem via mitt så jag fick byta om och göra mig i ordning och sen ännu vidare till skolan i tid. kanske inte en av våra briljantaste idéer. sen hade jag världens bästa ursäkt på lager -även om kalle redan hade försökt sig på det- men när det väl kom till kritan backade jag undan eftersom jag kände ett brutalt skrattanfall vara på kommande.
så istället gjorde jag och annemo blåbärslimpa (!?) och dekorationsbröd. det blev lite tråkigt i längden och mina händer började svida av det dumma manitoba-mjölet. så nu ser jag -i handväg- ut som en 80-årig tant. great.
sen hade vi kombi efter maten, engelska ännutill. och vi var återigen lika urspårade, om inte ännu värre. harriet var bekymrad över att jag inte låter folk arbeta ifred, för att sen vilja veta varenda minsta lilla skvaller-detalj. och ja, vi hade grupparbete, och det gick ganska bra. förutom att min humor var lite för låg för att sitta i ett klassrum med så många fönster.
sist på dagens schema var matematik. vi repeterade andragradsekvationer, och jag hade otroligt flyt på. wow, verkligen.
åkte iväg hemåt med musiken högt och solen i ögonen, det var ganska härligt faktiskt. så blev det dagens goda gärning i form av städning vid affärsverket. att torka damm när halva huset är ett renoveringsobjekt... det kan jag säga, att det var inte direkt min favoritupplevelse.
home again så var det meningen att min studentklänning skulle planeras. men eftersom inte sanne dök upp, så lekte jag datanörd istället. sen plötsligt dök herr heikius upp ur tomma intet, och resten av kvällen gick åt att lyssna på musik, diskutera, äta smörgåsar och ha kvällssamling runt köksbordet med hela familjen (!?), och sen var vi väldigt sociala och spelade på telefonen respektive läste bok. och somnade klockan 1.

tyvärr hade jag sovit på kalles arm vilket ledde till att min axel nu återigen är sjuk och jag är halvinvalid som lever på USA-värktabletter. de är gröna och genomskinliga. iieu.
idag åkte vi buss till skolan, och jag sov nästan hela vägen. jäklar också! skoldagen varade sen från 8-½4, och vi hade praktik till att börja med. gjorde chokladaskar, och sen fick linn, jag och jonny leka mästerkockar. delen med våffelgörning var ändå bäst, ingen protest.
sen hade jag kombi, alltså matte. vi räknade hela timmen, och för att skryta lite så var jag faktiskt väldigt effektiv! om man bortser från min 10 minuters powernap, vill säga. heh.
när skoldagen tog slut spårade det aningen ur för mig, linn och maria. kissande kaniner och tandborstningshistorier kom på tal. sen tänkte vi frysa ihjäl också. mysigt!
bussresan hem var ganska trevlig om man bortser från att kalle tror att jag inte tycker om hans ölmage, sneda tänder, alltför långa hår och dyra alkoholvanor. dåmm e int såmm dooooo, you know.
hemma så kom sanne på besök och min klänning planerades. jag blev ganska ivrig även om jag inte kan se mig själv så uppstädad som jag antagligen kommer bli. sen började jag fundera hur sjutton jag ska lyckas få mindre mage men större bröst? good luck with that.
så stack jag iväg till stallet, och elli och jag var på en isande kall barbackatur. det var egentligen ganska befriande, även om jag fick många tankar i huvudet. det känns inte bra alls att veta att jag antagligen aldrig mer kommer få galoppera över en sommaräng och avvika lite från det vanliga och hoppa över några stockar som "råkar" ligga ivägen. många goda minnen har jag dock.
home again blev det 40 minuter zumba, dusch, kvällsmat, och sen har jag bara suttit här.

nu har jag en ogjord matteläxa att ta itu med, och sen blir det natten. jäklar vad trött jag är! men nåja, imorgon blir det ju i alla fall helg, och då kan man ju alltid hoppas att det händer något actionspäckat. sen hade jag tänkt vila upp mig också. kanske det lyckas denna gång.

I wanna know if you feel the same

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar