3 januari 2010

det nya året

... kom med stormsteg och jag fattar inte hur tiden kan ha gått såhär himla snabbt!? det är ju ett halvår sen sommarlov, och nu är jullovet snart slut!? i alla fall måste ju det betyda att det snart är sommar igen, vilket är hur bra som helst.
de senaste dagarna har jag crashat hos kalles, och jag måste medge att när jag kom hem idag kändes det mest förvirrande och irriterande. men om jag hade stannat en dag till tror jag att vi hade klöst ögonen ur varandra. men vad vet jag.

nyårsdagen gick mest till att sova, klockan 4 orkade vi pallra oss upp ur sängen. egentligen tror jag att vi båda hade sovit hela kvällen om det inte hade kurrat så i magen. formen var i alla fall bra, förutom att jag hade lite skallebank. men det är väl smällar man får ta efter sådant firas som det sist och slutligen blev.
sen var det förstås mycket underhållande att börja fylla minnesluckor i och med alla bilder som fanns på min kamera. de luckor som fanns på min telefon dock, är jag inte så säker på att jag vill fylla...
kvällen spenderades sen med en kaffekopp och funderingar vid abc, fast vi var rätt slutkörda så det slutade med att vi handlade massa onyttigheter och stack tillbaka till heikius house.
det blev film för hela slanten, och sen nattliga diskussioner till alltför sent in på morgonkvisten. jag vet seriöst inte hur vi lyckas!

igår sov vi återigen alltför länge för att orka göra något vettigt. jag föreslog att vi skulle fortsätta med asconan men det fanns tydligen inget jag kan göra åt den saken ännu. så istället lekte vi mästerkockar. även om vi inte var lika duktiga som gordon ramsay och alla i huset tvivlade på våra förmågor, var det väldigt ätbart och satt väldigt bra. lite för bra.
kvällen spenderades sen ute på byn -där det som vanligt inte hände något extraordinärt- så vi drog vidare till komsis. där blev det gamla bilder, funderingar, telefonsamtal åt linn, samt guitar hero. jag måste erkänna att jag lever i ånger för att jag inte vågade prova! men jag lovar, jag hade ändå sugit brutalt och efteråt hade mitt självförtroende varit på botten. så kanske bäst som det blev.
kalle och jag for sen tillbaka till brännbergskärr och tittade filmen the hangover. även om sällskapet sov så fick jag mig några goda skratt, och sen fick jag ju äta upp min chipspåse också. där kom självfötroendet med i bilden...
och tro mig, vi försökte gå och lägga oss tidigt. men återigen var klockan 5 förrän vi somnade. seriöst!

idag blev det lite tidigare väckning, maten var färdig klockan ½1 och vi masade oss upp. tydligen tog det alltför mycket på krafterna för båda somnade som stockar efteråt. även om det bara var en liten stund, men i alla fall.
så packade jag ihop mina saker och stack hem till kära jutas. årvas i all sin ära, but there's nothing like home! tills alla började skrika och ropa. då cyklade jag iväg till stallet.
elli & jag var på en trevlig ridtur i byn, och även om hon var slö som jag vet inte vad och jag hade alltför många tankar i huvudet, var det väldigt uppfriskande. ibland funderar jag på om ridningen är som en slags terapi för mina tankebanor? åtminstone känns det så emellanåt.
hemma igen så åt jag lite överblivna tortillas för att säkert få svårare att komma ner till min idealvikt igen. julmat, chips, oboy&smörgåsar samt mitt zumba-jullov har gjort sitt och jag känner mig osexigare än vanligt.
tack och lov så har jag väldigt nyttiga nyårslöften:
1. aldrig tanka för mer än 70€ per månad
2. gå ner 5 kg
3. inte äta chips förrän den 2. februari
4. börja läsa på studentskrivningarna och klara alla ämnen
5. sluta fundera så mycket
6. gå med i facebook
7. aldrig mer köpa ett eget tobakspaket
vilken jäkla tur att jag aldrig hållit något av mina nyårslöften, och att löften är till för att brytas!
efter kvälls"maten" drog jag sen vidare till affärsverket för att städa det som jag inte orkade/hann med i torsdas. det gick otroligt snabbt och jag fick fundera en stund igen. jag tror faktiskt att det är dags att släppa allt gammal och bara blicka framåt nu. det känns som en bra idé.
home again var jag i bastun och sen bänkade jag mig framför denna maskin.

här sitter jag ännu, lyssnande på fin musik och med det stora dilemmat: bli medlem på facebook eller inte? det är något som har gnagt mig länge och jag vet att jag nu måste ta det stora beslutet. nörd eller inte?!
nu ska jag i alla fall avaktivera mig härifrån och göra något vettigt istället, som att skriva dagbok eller joina min syster & julia i filmtittandet, till exempel.
see you later alligator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar