4 januari 2010

dagen som aldrig skulle komma

maria paula annika heikkilä har blivit medlem på facebook.
egentligen hade jag inte tänkt skriva mer än så för att jag är så skamsen över just detta faktum, att jag föll för grupptrycket och allt tjat osv. istället tänker jag sitta och hoppas att sidan läggs ner så fort som möjligt pga överbelastning så att jag slipper bli underkänd i studenten igen. tänk vad jobbigt det är när man måste koncentrera sig på skolan och vara social samtidigt!

för att komma till mer ointressanta saker så kan jag meddela att jag steg upp klockan 1 idag. observera att jag gick och la mig 2 igårnatt, alltså blev det några timmar för mycket sömn. kanske det förklarar varför alla mina kroppsfunktioner sakta håller på att lägga av!? först axeln och nu benen och lite ett och annat. tror jag har varit ledig för länge!
så satt jag ju på datorn och det hände alltför lite, så jag joinade facebook. okej, det är inte så farligt som det låter, faktiskt. men jag fasar för hur mycket folk kommer att snooka sig till. huvvadåda.
till stallet har jag också hunnit vara. elli & jag var på en överdrivet mysig tur längs vintriga vägar, och min fiilis steg med hundra procent under de 45 minuterna. jag orkade inte ens bli sur på mig själv för att jag tog bilen istället för att cykla. hrm.
sen hade ju nina också fått en till pojke imorse, så nu blir det att fixa kvällsstallet några dagar framöver.
mästerkock har jag också lekt idag; franska och knackkorv it was. äckligt, verkligen.
så har jag hunnit vara till affärsverket. och tro mig, jag försökte faktiskt hitta så många extra saker jag kunde att greja på med. men icke. det gick alltför snabbt!
så drog jag vidare till mysinge, fullt påpackad, eftersom det var meningen att josefin och jag skulle på promenad. men mätaren visade -18 och det blåste isande kallt. så nejtack. istället satt vi och skvallrade i 2h, och inte var det väl något fel med det heller. mycket intressant!

nu är jag hemma igen för omväxlings skull. mitt zumba-jullov är över och jag ska dra ett 40 minuters pass "sculpt&tone". fantastiskt! med förutsättning att inte fler av mina kroppsfunktioner lägger ner, vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar