24 januari 2010

come what may

upp och hoppa lilla loppa, skeppohoj gott me oboy! detta var ett bra tecken på att jag är en uslig bloggare. nåja, ni överlever väl.

för att kort (okej, jag är mycket medveten om att jag är okapabel att hantera det ordet) berätta om helgens händelser kan jag ju börja med fredag, då jag stack iväg mot kimo för att ha meeting med andreas. tyvärr hade min telefon lite dålig sändning när vi bestämde träff, och när jag kommit en bra bit på vägen kom en bil med bekant registerplåt emot. då slog det mig att träffen skulle vara vid abc. damn it! i alla fall kom vi oss ut på villovägar, och trevligt var det, som vanligt. efter lite funderingar om hur kvällen skulle fortsätta och några telefonsamtal från darling, så stack vi sist och slutligen till simons i kimo. där var det couple dating på hög nivå, och flera gånger funderade jag om simon och adde borde ta och ge sin in i datingens vilda värld de också. tack och lov så höll jag de orden i min mun, någon hade ju kunnat tro att jag menade att de borde dejta varandra! i alla fall tittade vi på duudesonit och diskuterade hit och dit.
när klockan var runt ½12 tog min och addes date slut, även om jag hade fått höra de vackra orden "he e to som bestämber!" tydligen tyckte kalle att det var hysteriskt roligt.
i alla fall så gav vi inte upp trots den rätt sena timmen, utan gjorde oss av med min bil, skaffade chaufför och drog vidare till prästgården. eftersom camilla strängt sa att jag inte fick nämna något om henne, så får jag väl bara säga så att vi satt och diskuterade, skrattade och hinkade i oss alkoholhaltiga drycker. dessutom steg jag en hel del på poppis-skalan. åtminstone tills jag blev lite rolig och började må illa... så traskade vi den mysiga, långa, kalla vägen hem till kalles klockan 4 på morgonen.
och det var inte min bästa idé att gå och lägga sig utan smörgåsar och med hela världen snurrande. dessutom somnade vi innan vi hunnit släcka lampan eller lägga oss helt och hållet i sängen. hah!

lördagen spenderades till att börja med i lathetens tecken; jag mådde så illa så jag beordrade kalle att inte ha volymen på stereon så högt, och tillbaka fick jag det goda rådet att dricka mycket vatten. det slutade med att jag spydde. men sen var vi gourmetkockar och åt vår favoritfrukost: mikrovärmd mat. sen hade kalle en gyllene replik när vi hade rökelsepaus "...janå e va no fö na år san, tide tå ja va 16-17..." ha-ha-ha.
sen cruisade vi på en stund, vi lekte telefonåterlämnare, jag var langare, och undvek sen jobbiga refuger, till exempel. sen blev det movie- och konserttime, tills simon & komsi kom på snabbvisit. de tyckte att kalle borde duscha sig och jag byta kläder, jag tycker fortfarande att kalle borde klippa sig. efter att simon hade fått sina 8 minuter av planering/fundering samt fått tag i herr åkers ("har to linns nummer?!") lämnade han oss. så vi for till abc för att langa lite mera.
sen drog vi vidare till karvat, där det var -ursäkta ordvalet- fjortisfest. lite väl mycket folk och stackars husägare, men i alla fall blev det en hel del diskussioner, samt däänsin with sandra "I've got the sweetest ass in the world", hah. när kalasarna linn & CO kom blev det hålligång i stugan, i alla fall inbillade sig vissa det. men vi stack därifrån, för jag höll på att få nervsammanbrott.
abc it was, och där satt vi en bra stund innan vi hade kommit på vad som skulle komma näst. samlade ihop einar, mange och robin, och så stack vi iväg på nya äventyr med nissipissi. jeppis blev det, efter några omvägar och ölstjälas hit och dit. jag tror inte det var någon som hade det trångt i bilen...
i staden J blev det "vart ska vi sväng"-leken, vilket gick bra tills vi körde vilse vid UPM, kalle testade att dricka deodorant, och vi kom på att man kan ha allsång med låten "higher". efter det lät vi alla som en hop hesa kråkor. eller tja, alla barnen sjöng sig hesa utom mange för han hade stuckit till melåjden.
när vi äntligen drog hemåt blev det via "vildmarken" alltså pörkenäs/soklot, sen skulle robin hem till monäs och einar till lotlax, alltså var klockan ½5 innan vi var back at kalles place.
no comments om följande händelser.

idag har det inte hänt mycket, förutom att jag har suttit alltför länge vid datorn och skrivit en huvudlöst lång blogg som skulle föreställa "i korthet" -igen.
i alla fall steg vi upp ganska sent, kalle kockade nudlar, vi tittade ett how I met your mother-avsnitt och filmen moulin rouge, latade oss alltför länge och jag for alltför sent från årvas.
var hemma runt 7, slänge alla mina saker på sängen, hoppade i ridkläderna och tog rallybilen till stallet. jag var ganska besviken att det inte var tillräckligt halt för att träna på min rallykarriär! elli & jag var på en trevlig tur, som inte ens blev för kall, men absolut för sen.
home again dansade jag 40 minuter zumba, badade bastu, åt kvällsmat och bänkade mig här.
nu har jag hundratusen saker på hälft men ändå sitter jag kvar. hurraa för mimmi!
go'natt.

alice cooper - might as well be on mars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar