31 januari 2010

cider hill

.. med nina lassander hade varit ett hundra gånger bättre bidrag att skicka till eurovisionen än det som ska dit nu! fan ta finländarnas sjuka musiksmak. inte för att jag har följt uttagningarna på det sättet, men lite besviken blev jag nog såhär i efterhand...

angående helgen så har det varit väldigt trevligt på många sätt. på fredagen stack jag iväg till årvas ganska sent, kalle & jag tittade duudsonit och sen stack vi iväg och hälsade på jim i kimo. jag undvek med lyckat resultat både chips och dipp samt alkoholhaltiga drycker, även om den delen att jag ska sluta röka fortsättningsvis inte går så bra. vi tittade en svensk komediserie och en svensk komedifilm, och båda var bra på sitt sätt. i alla fall fick vi oss några goda skratt! kvällen slutade tidigt, redan en 1-tiden. men det kan ju också vara bra för omväxlings skull.

på lördagen blev det lite tidigare väckning än vanligt, kalle gjorde sig i ordning och såg otroligt stilig ut i kostym - ja nästan så stilig att jag skulle haft lust att stirra hela dagen. så åt vi som vanligt speciell frukost, denna gång pizza, innan vi stack iväg till TB på marttamöte med hela patrasket. tydligen var jag den enda som inte skulle på begravning, vilket väckte blandade känslor i mig. så stack jag hem ½1 med många tankar i huvudet.
tog det lugnt, käkade lite mat, böt kläder, hoppade i bilen och stack iväg till stallet. eftersom det var nästan 20 grader kallt blev det en barbackatur för mig och elli. en lugn en dessutom, eftersom hennes ben inte var det bästa. vilket fortsatte på mina löpande tankebanor, suck.
back home så hoppade jag snabbt i duschen, gjorde mig i ordning, och sen kom fröken sofie nylund på besök. vi hade så mycket att prata om att vi pratade i munnen på varann mest hela tiden, jösses!
sen packade jag ihop lite saker och drog iväg till årvas strax efter klockan 6.
kalle och jag satt och funderade en stund innan vi hade rett ut vad som var på tapeten inför kvällen. började med att dra på mig den vackraste mössan i världshistorien, korka en cider, och så stack vi iväg till komsis. där blev det musik, diskussioner och gamla goda minnen i måttlig mängd. inget wohoo för mig kanske.
vidare till puttes, där var det en helt annan stämning! trevliga diskussioner, problemlösning, alkoholintag och bra program/filmer på tv. tyvärr så smakade inte gin så gott som jag hade tänkt mig, vilket tenderade i att jag inte var på värsta partyhumöret, som vissa andra.
kvällen fortsatte sen hos kim&johanna feat. mackan, och vi spelade kort, hinkade i oss, lyssnade på musik och diskuterade hit och dit. enligt mig väldigt roligt med fler nya bekantskaper och atmosfären var inte helt fel den heller.
men mitt drickahumör var som sagt inte det bästa och trots kalles ihärdiga tjatande om fortsatt afton så traskade vi i månskenet den långa, kalla, ensliga vägen till brännbergskärr. klockan var ½4 när vi hade ätit rostabrö, diskuterat, och försökte ta natten.

idag har vi gjort allt det som söndagar hör till; stigit upp alltför sent, ätit mikrovärmd mat till frukost, lyssnat på musik, råkat somna när vi hade för tråkiga diskussioner, osv. dagens nyhet var dock gräddkrig när vi åt fastlagsbullar. mycket trevligt, tills halva kalles rum såg ut som någon hade lämnat knark efter sig, och grädden hamnade på alla andra ställen än i munnen. dessutom uppskattades tydligen inte min spontana kommentar "do luktar som en gambäl spritspåsa!" speciellt mycket.
klockan 4 drog jag hemåt när kalle skulle på möte och fotografering och blabla. så basti fick ta över. jag var faktiskt lite orolig ett tag... nääh.
back home så tog jag det lugnt alltför länge, istället för att göra något vettigt som t.ex. läsa på studenten eller göra min matteläxa. sånt är ju för amatörer! efter att jag hade skrivit lite dagbok och lyssnat på en superduperbra skiva lite mer än behövligt, så kom min kära therese på besök.
det konstaterades att vi kanske borde träffas lite oftare än 1 gång/halvår, eftersom vi satt och pratade 3½h non-stop. tiden bara svischade förbi! trevligt var det i alla fall, trots omständigheterna och samtalsämnet, och efteråt intalade jag mig själv att nu får det banne mig bli ändrig i vårt "når ska vi råkas?"-schema.
sen dansade jag 20 minuter zumba, duschade, åt kvällsmat, och bänkade mig här.

nu har jag -återigen- suttit här alltför länge, vilket inte är så bra eftersom linn & jag ska på morgongräddning med jocki imorgon, och min väckarklocka alltså ringer 05:45. attans också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar