15 oktober 2009

tråkighetsskalan

har nyss nått sitt högsta tal. ååh such alltså, höstlov i all sin ära men vad sjutton ska man hitta på!?
nu har jag precis vaknat, klockan är som vanlit ½12 och jag har hela dagen framför mig. tyvärr ska jag inte ens till stallet idag, så det enda jag har att göra är att sitta och vänta att klockan blir över 4 så jag får fara till jobbet.
dagens tröst är i alla fall att jag får göra min favoriträtt; baconsås, mmm. nä, det blir väl helt enkelt att titta lite wallander, det var ju därför jag lånade filmerna.
en mycket avlägsen röst i mitt huvud säger att jag borde börja läsa på matteprovet som vi har nästa vecka. tyvärr låter det bara jobbigt och tråkigt och jag har ingen motivation att göra något sånt, det kommer ändå att gå åt pipan. angående matematik så har jag helt och hållet tappat lusten sen jag fick veta hur det gick i studentskrivningarna.
och fasen, snart måste vi sticka iväg till JG också, och snart kommer klassen tillbaka, och snart måste vi börja sitta och pilla på marsipangubbar, och snart måste vi börja fundera på vårt slutarbete. herregud, kanske man skulle gräva ner sig?
det finns ju som tur en liten tröst i allt dethär.. snart är höstlovet slut och jag får återgå till skolan och ödesdigra raster! hurra. det kan verkligen rädda allt. helg snart, dessutom.
nä, jag orkar inte vara negativ och tänka på den tråkiga framtiden just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar