11 oktober 2009

this is the life


sådärja, då var den helgen avklarad utan större pinsamheter eller skavanker. jag hade tänkt rista ner hela storyn i minsta lilla detalj åt er, men orken har tagit slut, tyvärr. i alla fall får ni en bild på mig och linn i bästa form, och så kan jag berätta lite, bara lite, av detaljerna.

satte oss i nykaabi-bussen kl 4 på fredagseftermiddagen. godtrogna, duktiga studeranden som linn & jag är hade vi inga alkoholhaltiga drycker med oss. tydligen var vi de enda. så efter första pausen hade lonkero-tanden värkt tillräckligt och det blev fullt kalas i bussen. med betoning på fullt.
vi anlände -aningen runda under fötterna- till åbo ca kl 22.30, inkvarterade oss på st olofsskolan, gjorde oss hemmastadda och käkade smörgåsar. linn & jag gick på en promenad för att lära oss läsa kartan, titta på utsikterna och träffa tommy.

vi blev väckta strax efter kl ½8 på lördagsmorgonen. efter en kaotisk natt med massa onyktra folk som bokstavligen trillade in nu och då och musikaliska förmågor med bongotrummor och gitarrspelning lockade det inte alls att stiga upp ur den mysiga sovsäcken. men min rygg var plågad efter mitt 1 mm tjocka liggunderlag på gymnastiksalsgolvet, så det var bara att pallra sig.
vi traskade iväg som ivriga dagisbarn till ÅA:s Gadolinia, där vi fick uppleva sövande föreläsningar, goda müsli-stänger och mer eller mindre ointressanta guidade turer. tur som fan att det fanns snygga killar och lönnkrogar!
fick fritid på dagen, vilket innefattade kupong-måltider på hesburger och lite för mycket shopping. jag som inte skulle handla nåt alls, kom hem 120€ fattigare efter denna helg. ojdå.

på kvällen bor det av till Gadolinia igen, denna gång i sitzens tecken. wohoo, äntligen! åt lite mat, drack snaps och cider, hittade massa nya bekantskaper, försökte att inte kissa ner oss, sjöng sånger och hade det allmänt trevligt. lite lurt var det ju när man steg upp första gången och världen plötsligt kändes mycket ostabilare än tidigare på kvällen. men bra hade vi det och vårt motto kommer nog gott till användning "helgen vi aldrig glömmer - helgen vi aldrig minns"
efter att vi hade sitzat färdigt, tagit farväl av våra bordsgrannar -vissa kommer jag verkligen att sakna- så traskade vi vidare till klubben marilyn
har inget annat att säga än att det fanns goda drinkar, strippstänger och lots and lots of people
det var en trevlig kväll, som för min del slutade redan en 1-tiden, för att jag hade tappat lusten och sällskapet

imorse blev vi igen väckta kl ½8 och det var inte behagligt alls, inte på något vis. men nu har jag i alla fall fått uppleva hur det känns att vara full ännu dagen efter. greeeeat.
kl 9 satt vi alla i bussen påväg hem till pampas. hemresan blev ovanligt tyst, eller ja, i alla fall tills linn & jag satte igång med våra vackra sångförmågor och fnissande åt alla helgens bilder. ursäkta.
mådde dåligt ända tills jag hade fått sova 1½h, druckit 1½ l vatten och käkat ½ kg franska med chilimajonnäs. efter det kändes allt mycket bättre. kom hem ca kl 3 och tackade för en mycket trevlig resa. mera sånt!

och nu har ja skrivit alltför mycket och varit alltför lat och sovit alltför lite, så jag avslutar för ikväll. enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar