19 oktober 2009

out of sight

sista lediga dagen innan skolan nudå, jösses det känns som jag inte har varit där på en evighet! men visst, 1½ vecka är nog rätt länge.. blir säkert underligt när man måste göra nåt igen, haha.
hursomhelst, idag vaknade jag kl ½12, lagom utvilad och uttråkad, as usual. tog det lugnt en stund, gjorde mig i ordning, och sen kom linn hit, vi hoppade i bilen och stack iväg till stan. victoria kebabtime, mumsigt! blev en hel del skratt och skvaller dessutom, mimmi gillar detta.
när jag kom hem igen tänkte jag sticka iväg till stallet, men efter att ha kollat med nina blev jag lite besviken när hon sa att det är bäst att elli står nu några dagar (det kan jag hålla med om) och att hon inte behöver nån hjälp med stallssysslorna heller. jaha? ursäkta att jag försökte mitt bästa men kanske inte lyckades..
nåja, istället drog jag på mig arbetsbyxorna (som ramlade av) och mina allra helaste (host) skor och stack ut i garaget med pappsen. älska att skruva och greja på! synd att pappa aldrig hade möjlighet att lära upp mig när jag var yngre, skulle mycket gärna hjälpa till på helgarna om jag bara visste hur man gör.
nå, i alla fall så fick jag ta bort sommarringarna, tvätta & putsa dem, lägga på vinterringarna & navkapslarna, tvätta bilen lite och sen kollade vi lite vätskor osv, blir att byta batteri i bilen snart också.. det vill jag göra!
nu sitter jag här istället för att vara i stan och städa, men tyvärr måste jag väl bege mig dit nudå så det inte tar hela kvällen.. ska ju hinna dansa zumba, läsa på matte och titta tv också.
adios!

sonata arctica - flag in the ground,
hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar