22 oktober 2009

karma

- kamelot, favorit just nu

idag hade vi först praktik halva skoldagen, och ja, jag vet inte ens om jag vågar berätta hur oaktiva vi var. det enda vi fick gjort på 3h var att dekorera ca 30 moussebakelser + göra en sats kokosbollar. fråga inte ens vad vi gjorde däremellan.
sen blev det en alltför lång matrast (håltimme) som vi spenderade på varsin soffa halvsovandes, ja vi var så trötta att vi inte ens orkade dra dåliga historier, och ännu mindre svara på varandras frågor. då är det något som är fel, måste jag säga.
nåja, finskatimmen kom sen äntligen, och jag var vinglig i huvudet och hela klassen hade -som vanligt- spårat ur totalt. sällan, säger jag bara, sällan!
nåja, vi gjorde läs- och hörförståelser och svarade på snuskiga frågor om järvihelmisimpukka. öhh?
linn & jag bestämde oss för att vara onyttiga efter skolan och köpte därmed varsin portion franska från neste. jag har ännu dåligt samvete för det. sen åkte vi hem med en högljudd ½4-buss, och faktiskt, mot alla odds, gick det att somna. i alla fall för en (alltför) kort stund.

när jag kom hem satt jag här framför datorn och hörde på musik, och sen drog jag till stan för att sköta min gudmors barn. de var jättebusiga idag, och vi hade det otroligt skoj med byggare bob-skådning, bygga lego och kåjjor, samt mumin-läsning. dessutom blev ju min plånbok lite fetare efteråt, så nu har jag råd att köpa något mumsigt till helgen.
apropå helgen, så har jag sådär på halvklart vad jag ska göra imorgon, faktiskt! det blir lokalfest (hoppeligen) med trevligt sällskap. sen hur jag ska komma mig hem är en helt annan femma.
jo, när jag kom hem från gudmors satt jag här igen, det var också mycket trevligt! blinkblink.
och så dansade jag 40min zumba, duschade, åt jugurt med mysli, skrev lite dagbok och tittade tv.
nu hade jag faktiskt tänkt gå och lägga mig så det fortare blir imorgon.
adios!

'cause all you do in life comes back to you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar