28 oktober 2009

kampen mot vågen part 2

okej, det var en helt vanlig dag i yrkes (optima trädgårdsgatan), vi hade praktik och gjorde moussebakelser och marsipanfrukter, hade rökelsepauser och fnissade febrilt åt gamla goda minnen, dessutom var vi på morgongräddning och räddade därmed jockis dag.
linn & jag böt snällt om efter praktiken och kom faktiskt ihåg att vi hade bilen, och satte oss alltså inte på bussen som vi hade trott att vi skulle göra. men först skulle jag till hälsosystern för att förnya ett recept, och tydligen måste man då både ta blodtrycker och stiga på vågen. ajajaj.
okej, jag kunde ha blundat, eftersom jag faktiskt hade lovat att inte väga mig förrän 1 november, men jag hade inte styrkan att låta bli att titta. och banne mig vad jag ångrar mig nu!
visst, det kanske inte var världens bästa förutsättningar med full mage mitt i dagen och med massa kläder på, efter en alkoholhaltig helg som innehöll både chips och franskisar, men ändå.
nu är jag så besviken på mig själv att när jag kom hem åt jag en gris och bestämde mig sen att nää nu får det banne mig vara slut på detta vansinne!
jag har dansat zumba och fått tillbaks mina två magrutor, mina jeans har börjat sitta bättre och jag har fått på mig tröjor som varit lite tajta i sommar, men så har jag GÅTT UPP!?!?!?
från denna stund lovar jag att inte väga mig förrän jag har slutat äta rostabröd med lördagskorv och inte heller förrän mina favoritjeans inte längre sitter perfekt på baken.
jag har svikit mig själv tillräckligt nu och det ska fasen inte få hända igen!
PS jag har dock inga planer på att sluta avnjuta alkoholhaltiga drycker, och speciellt inte inkommande helg. tack.

1 kommentar:

  1. Vet du vad, muskler väger mer än fett. Men tar mycket mindre plats än vad fettet gör. Därför tycker jag att du ska strunta i vad vågen säger, fortsätta att röra på dig, äta nyttigt och använd dig av ett måttband eller hur kläderna sitter på kroppen, för att få en uppfattning om var du ligger.
    Okej, jag medger att vågen kan vara bra att ha ibland, men som sagt den ger precis som BMI bara halva sanningen.
    Huvudsaken är att man mår bra med sig själv, och inte stirrar sig blind på en massa siffror. Och rostabröd med lördagskorv i sig är inte en fara, det finns betydligt onyttigare saker att stoppa i sig. Dessutom är det den totala mängden kalorier som spelar roll.
    Njut av livet!

    SvaraRadera