25 oktober 2009

I don't wanna know

oj hjälp vilken psykiskt jobbig dag detta har varit! som nån jäkla berg-och dalbana..
blev väckt kl ½12, fick snabbt göra mig i ordning och sen svepa ihop efterrätt; jordgubbs-fromage, mmm. en 1-tiden kom moster T + kusinerna hit på middag. det var jättegott och jag blev jättemätt!
satt vid datorn en stund men sen tyckte jag det var dags för en liten funderare för mig själv, så jag stängde in mig på rummet, vilket slutade med att jag sov lite över 1h. oj..
sen böt jag kläder och cyklade iväg till stallet, skönt att få sticka iväg ut med elli, det brukar alltid få mina tankar att klarna på något vis. och så var fallet även denna gång, allt kändes mycket bättre, enda tills vi var ca 1½km hemifrån och elli började halta. hoven hade spruckit upp igen så det blödde och gjorde ont för henne. och jag kan meddela, att det var inte en glad mimmi som traskade kilometrarna till stallet med skoskav, och i duggregn dessutom. när vi väl var framme så var jag så frustrerad och led precis allt, så jag kunde inte göra annat än slå mina armar kring ellis hals och fälla några tårar. efteråt kändes det i alla fall lite bättre.
hemma igen blev det att dansa zumba 40min, hämta kati från soklot, bada bastu, och sen titta ensam mamma söker.

nu sitter jag här igen och överväger att gå och sova, för jag är fortfarande inte på bra humör.
och jag tänker inte skriva mer för då handlar det bara om mitt usliga liv osv. jag vet det är många andra som har det tusen gånger jobbigare just nu, så istället för att rulla mig i självömkan slutar jag här. tack för mig.

dagens låt: thriving ivory - angels on the moon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar