14 oktober 2009

en del av mitt hjärta

- tomas ledin, aaw

idag har jag varit halvt aktiv. steg upp kl ½12, latade mig en stund vid datorn, och sen tog jag mig i kragen, packade på mig kläder, tog fönstertvättningsgrejorna i hand och traskade iväg utomhus. solbrillorna hade jag förstås glömt så de fick jag springa in efter, det var ju så vackert väder! tvättade hela husets fönster, på utsidan alltså. det är "min grej" och jag gör det, höst och vår, utan att klaga. på något sätt känns det konstigt att jag gör det så gladeligen, men hey, ingen har väl poängterat ännu?
sen for jag in och skulle leka mästerkock, det brukar ju vara det bästa med att vara ensam hemma, man får ta precis vad som helst och vända ihop en suverän maträtt åt sig. jag kan meddela att jag blev mycket, mycket bitter när jag insåg att det enda vårt kylskåp hade att erbjuda var skink/salami panini. uuusch.
satte mig i soffan en stund och tittade på how I met your mother, det brukar vara mycket underhållande, men tyvärr hade jag redan sett avsnittet i fråga. nåja, fick ju tiden att gå i alla fall.

sen böt jag kläder och trampade iväg till stallet. den hårlösa råttan elli (hon tappar alltid all sin päls förrän vinterpälsen kommer och ser därför för jävlig ut på hösten) var mycket duktig idag när vi dressyrade på ridbanan. fast hon inte riktigt orkade koncentrera sig i början -som vanligt- så gick hon desto bättre på slutet. känns alltid lika skönt efter ett svettigt dressyrpass!

hemma igen satt jag en stund vi datorn, åt lite yoghurt, och sen tog jag mig i kragen -för tredje gången denna dag- och åkte iväg till stan. dags att jobba, t-r-å-k-i-g-t men sant.. nåja, det var inte så farligt jobbigt så jag nynnade på trevliga melodier, tänkte på oförglömliga minnen och vips så hade det gått 2h och jag hade städat färdigt. men än var jag inte redo att åka hem, så jag stack in huvudet hos moster C. lånade lite wallander filmer av henne och sen satt vi och catchade up en stund, riktigt trevligt.

när jag kom hem tog jag mig i kragen igen -jävlar vad duktig jag är idag- och dansade zumba 40min. efter att jag duschat och ätit kvällsmat bänkade jag mig framför denna maskin.
nu har jag suttit här över en timme och ingen har hört av sig. kanske det betyder att jag borde lyfta på röven och göra något annat? kan hända.
tror jag ska göra mig en trevligt onyttig portion glass och sätta i den första wallander filmen innan frosten nu, innan jag tar natten.
ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar