23 oktober 2009

äntligen fredag

och alltså ännu en skolvecka avklarad.
det känns ganska jobbigt med tanke på att vi bara har 2 veckor kvar i yrkes förrän vi drar tillbaka till helvetet. ja ni läste rätt, v. 46 sätter vi oss igen ner på jakobstads gymnasiums obekväma bänkar. usch och fy!
idag var det inte tungt alls att vara i skolan, även om det kanske fattades något.. linn och jag tog bilen idag, som det hör fredagar till, hade finska och matte, käkade lunch, och sen brummade vi hem tillbaks kl ½12 ungefär. inget jobbigt idag inte!
dessutom fick vi ut proven på båda lektionerna idag, finskan förvånade med , jag hade ju trott att det gick dåligt och att jag inte skulle få följa min bana med 10 i kursvitsord? tji fick jag, på ett positivt sätt. sen matteprovet var väl som förväntat, hade först 14 poäng (godkänt med plus minus noll-marginal) men sen när vi rättat så fick jag ihopskrapat till hela 17, alltså var jag nöjd med N1.
laxsoppan var otroligt god, vi hade kombi-snack och sen var det bara att ta helgen då, skönt.

nu sitter jag och väntar på hanna som ska komma och hälsa på mig. lär nog bli en hel del snack och kanske lite singstar också, om jag känner oss rätt. hanna hinner jag nog träffa alltför sällan, så dethär ska bli en riktigt trevlig eftermiddag.
ikväll blir det feeest, can't wait! men först måste jag nog dansa lite zumba så jag med gott (?!) samvete kan häva i mig lite kolhydratdrycker igen. puhh!

I've got a feeling that tonight's gonna be a good night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar