16 oktober 2009

another rainy day

första gången vaknar jag halv åtta, regnet smattrar på taket och jag är överdrivet glad och utvilad. jag stänger ögonen igen.
nästa gång jag vaknar är klockan strax efter nio, och det smattrar fortfarande på taket. jag börjar bli trött igen, och känner hur frustrationen kommer krypande.
jag vaknar med en halvtimmes mellanrum och undrar när klockan ska vara tillräckligt mycket för att jag ska orka masa mig upp ur sängen. regnet forsar fortfarande utanför mitt nytvättade fönster, så jag stänger ögonen igen och igen, enda tills klockan är 12 och jag känner mig tröttare än när jag gick och lade mig. trött, men förväntansfull.

nu sitter jag alltså här, fortfarande lika förväntansfull och trött, men även uttråkad. suck för dagar som dessa! i alla fall har jag räddat denna dag med att lägga ut lite planer.. snart ska jag vända ihop gourmetmiddag åt mig; kebab & ris, sen ska jag titta wallander - bröderna, och efter det blir det att så småningom åka iväg till affärsverket för att städa. som tur tar det inte så länge på fredagar, så när jag kommer hem ska jag dansa lite zumba.
sen ska jag och lilla söta sofie ut och cruisa ikväll, får se vart våra vägar bär. det blir skojigt!
näpp, nu hade jag skrivit det jag hade tid med, ska lyssna på suveräna låtar och drömma mig bort en stund. ajöss!

I'm gonna get you someday

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar