17 oktober 2009

alltid något

ojoj nu har jag verkligen inte tid att skriva något långt, detaljerat inlägg. men tyvärr känner jag mig själv så pass bra att jag vet, att det är exakt vad jag kommer att göra.
nåja, för att inte dra ut på tiden mer än nödvändigt får jag väl berätta åm gårkvällen i korta drag.
min kära vän sofie & jag bestämde oss för att inte haska en fredagkväll på att sitta hemma och tråka, så vi for ut med sally (sofies bil) en sväng. det blev massor med skvaller, dunka-dunka musik och lite rosa moln här och där.
sen befann vi oss plötsligt vid ABC i årvas, där blev det kaffe/trip och snackas med folket på plats. tyvärr var det ganska tråkigt, och vi funderade ett tag på att åka hem.
tur som fan att vår kära vän carl-magnus övertalade oss att vi skulle sticka till vasa istället. sagt och gjort, där befann vi oss lite halvt vilsna i ett regnigt och kallt vasa en ½11-tiden på kvällen.
vår ännu kärare vän karl-johan såg förvirrad ut när han mötte oss och eskorterade vidare till lägenheten där det var fest.
jag och sofie som var nykterister hade det ganska tråkigt, förutom när vi lirade ut allihopa i singstar, det var roligt! en 12-tiden började tristessen dock ta över, så vi bestämde oss för att åka hem. via ABC på lite mat och sen gick hemresan i sångens tecken, det var mycket bra fiilis, må jag säga. och ja, jag har nog aldrig hört någon som sjunger lika bra som kalle, otroligt!

okej, sen för att komma till dagens händelser, som -tack och lov- inte var riktigt lika actionspäckade.
efter en mycket orolig natt, sov knappt något alls, låg bara och vred och vände mig, så steg jag upp redan efter ½11 i morse. satt här en stund och sen brummade jag iväg in till stan, for till annas för att skvallra lite senaste nytt, och så klippte hon mig. så nu är håret lite kortare, fräshare och framför allt, lättare att handskas med, igen!
hemma igen så blev det så smånigom mat och sen aktiverade jag mig och trampade iväg till stallet. ruggigt och kallt att vara på ridtur, men ack så uppfriskande. mina tankar flög iväg i takt med gruset och leran som yrde under fötterna. aaah.
sen när jag skulle föra ut elli märkte jag att hennes hov hade spruckit ganska ordentligt, den blödde och det var lite svällt. attans också, vi som ska på tävling imorgon! nåja, nina & jag lekte doktorer och pysslade lite.. så hoppeligen går det ändå att rida helt som vanligt imorgon. I hope!
putsade sen lite grejor så de ska vara rena och fina imorgon, och sen hem cyklandes igen.

nu sitter jag här och skriver detta överdrivet långa inlägget istället för att sminka mig och välja kläder inför ikväll, osv. linn kommer om ca 15 min och jag är bara halvfärdig!? nåja, hon är van.
dessutom har jag gjort omenahyve, eller det är i ugnen för tillfället, så det ska vi också äta innan vi sticker iväg.
och ja, om någon undrar.. vi vet inte själv heller vart våra vägar bär denna afton. hoppas på gott sällskap i alla fall.
nej, nu ska jag ta mig i kragen en gång för alla och göra något vettigare. adios!

dagens (om inte världens finaste) låt: scorpions - always somewhere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar